De ideale mix tussen on- en offline

Je doelgroep kijkt niet enkel op één platform of leest enkel de krant. Bij een gangbare doelgroep zit hier behoorlijk wat variatie in. Wanneer je deze gaat combineren, zal je boodschap een stuk sterker zijn. Een direct mailcampagne met bijvoorbeeld een social media advertentie zal meer impact hebben dan enkel een direct mail of enkel een advertentie. Wat te denken van een flyer op de deurmat en een reclame bij je favoriete tv-programma. Of je zoekt online naar een leuke vakantie en op de radio op de achtergrond komt je favoriete vakantiebestemming voorbij. Crossmediale campagnes zijn dus erg belangrijk!

Zorg voor actualiteit en vermijd eentonigheid
Mensen, en klanten zijn nét mensen, zijn snel verveeld. Zorg daarom altijd voor een stukje actualiteit. Speel in op het nieuws of creëer iets nieuws. Kleed je content daarbij aan met bijvoorbeeld een leuke illustratie, afbeeldingen en opmaak. Kortom, maak het net even wat meer sexy.

Analyseer en analyseer

Hoe komt een klant bij je content? Welk device (toestel) gebruikt je klant en welke touchpoints heeft je klant doorlopen? Het kan namelijk best zo zijn dat iemand eerst een radiocampagne heeft gehoord, vervolgens op internet is gaan kijken naar jouw oplossing, het vervolgens weer is vergeten en toen via een tv reclame en een Spotify advertentie bij jou een aankoop heeft gedaan. Wanneer één van deze schakels zou missen, was die persoon nooit je klant geworden. Analyseer goed waar je doelgroep zit, wat ze doen en wanneer ze klaar voor jouw boodschap zijn. Op maandagmorgen hoef je bijvoorbeeld geen reclame te maken voor een biermerk.

De kracht van herhaling
De kracht van herhaling is erg belangrijk. Zorg dat je in beeld blijft en niet vergeten wordt. Vaak gaat een finale aankoop over meerdere momenten en gun je klant die tijd ook even. Jij koopt toch ook niet van het één op het andere moment een nieuwe Bentley? Wanneer iemand op je website is geweest, wordt het je wat gemakkelijker gemaakt. Hierna kun je iemand blijven ‘volgen’ zodat je in beeld blijft. Met zo’n online marketing campagne vergroot je de kans op succes.

Door het volgen van de bovenstaande tips zal jouw campagne een stuk effectiever worden. We wensen je veel succes met het analyseren van de doelgroep, het kiezen van de juiste kanalen, het vermijden van eentonigheid en van het maken van krachtige herhalingen.